Magazine design (print & digital)
Dit design maakte ik in opdracht van NoSuch voor Royal Dutch Shell
Het Middle East and North Africa (MENA) magazine is een tweetalig magazine, dat zowel gedrukt en als digital publicatie gericht is op Shell projecten, samenwerkingen en ontwikkelingen in het Midden Oosten en de Noord Afrika regio.
De wereld van Shell is groot en er lopen een enorme hoeveelheid projecten. Het Midden Oosten en Noord-Afrika zijn logischerwijs belangrijke gebieden voor Shell. Om deze regio, de investeringen, projecten en plannen beter voor het voetlicht te krijgen ontwikkelden wij voor Shell het MENA-magazine. Dit kwartaalblad hebben we vormgegeven binnen de visual identity van Shell en hebben binnen deze identiteit toch een heel eigen karakter aan dit magazine kunnen geven.
Het magazine moet in twee talen (Engels en Arabisch) prettig leesbaar zijn en een visueel rijke publicatie zijn. We hebben daarom gekozen voor een flexibel stramien omdat we hiermee de vrijheid houden te spelen met kolommen en wit ruimtes. Het magazine heeft aan beide zijden een begin, de ene is Engelstalig en de andere Arabisch. Dit omdat mensen in Arabische landen van rechts naar links lezen, op deze manier kunnen zowel Engelstalige als native speakers op een voor hun natuurlijke wijze dit magazine lezen. Ook zitten de verschillende talen elkaar niet in de weg en blijven de spreads luchtig en leesbaar.
We werken met rijke grote visuals en daarnaast met spreads met veel wit op de pagina's. We maakten naast deze gedrukte versies ook een digitale interactieve versie die via de Digital Publishing Suite van Adobe in de appstore werd aangeboden.
Ook zo benieuwd naar wat wij samen kunnen maken?
Heb je een vraag of een opdracht, of wil je gewoon even kennismaken? Bel, mail of stuur een berichtje via WhatsApp.
COPYRIGHT APPELDOORN VORMGEVING ©