Dit design maakte ik in opdracht van NoSuch
Een Visual Identity voor een initiatief van meerdere grote internationale multinationals (waaronder Shell) om samen te werken aan een betere toekomst. Shell is natuurlijk zeer betrokken bij de energie transitie van olie en gas naar duurzame energie vormen.
Echter, hoewel een toename in het gebruik van bio-energie aanzienlijk minder uitstoot zou geven, kost de groei van deze bio-massa een enorme hoeveelheid drinkwater en grondgebruik waar anders voedsel op zou kunnen groeien. Door samen te werken met andere multinationals wordt er een getracht tot breed gedragen oplossingen te komen.
De branding van dit initiatief is onder andere gebruikt bij presentaties tijdens de World Economic Forum in Davos.
Om het onmiskenbare feit dat er een invloed bestaat tussen de behoefte aan voedsel, drinkwater en energie in wereld (vaak de stress-nexus genoemd) te benadrukken bestaat het logo uit een reeks abstracte aquarel vormen gecombineerd met drie primaire vormen. Een opgaande lijn symboliseert hoop voor de toekomst. Kleuren, contrasten en vormen vloeien hierin in elkaar over, vermengen zich met elkaar. Dit symboliseert ook de samenwerking tussen de participanten van dit initiatief.
Hierboven afgebeeld zie je de voorstellen voor een digitaal magazine waarin de lopende projecten, nieuwsberichten en informatie voorziening kan worden opgenomen en een voorstel voor hoe de branding in de presentatie omgeving zou worden gebruikt.
COPYRIGHT APPELDOORN VORMGEVING ©