Shell Venster is de zogenoemde "flagship" brochure van Shell in Nederland. Het bestaat al 40 jaar en ik had samen met een aantal collega's van Nosuch de eer om een uitgebreide redesign te doen. Wij hebben het design gemoderniseerd en geprofessionaliseerd en compleet naar de visual identity van Shell gehaald.
De brochure is een belangrijk communicatie middel voor Shell in Nederland. Het is bestemd voor alle medewerkers (inclusief gepensioneerden), geïnteresseerden en de media. Het magazine biedt achtergrond informatie, uitleg over de ingewikkelde processen middels infographics, interviews en beeld reportages van plekken waar je normaal gesproken niet kan komen als buitenstaander.
Het Shell Venster magazine wordt gedrukt in een oplage van circa 30.000 exemplaren en wordt daarnaast ook digitaal verspreid. De digitale versie is verder verrijkt met aanvullende informatie, animaties en video materiaal.
Onze rol voor dit magazine was niet alleen die van designer maar we waren ook onderdeel van de redactionele vergaderingen en werkten op die manier nauw samen met de tekstschrijvers en fotografen.
Ik ben zelf gedurende twee jaar betrokken geweest bij dit magazine, maar er komen nog ieder kwartaal schitterende edities uit gemaakt door mijn oud-collega's bij NoSuch.
Je kan hier de magazines online bekijken.
COPYRIGHT APPELDOORN VORMGEVING ©