Bel mij op 06 43 44 0735

Branding, Identity, styleguide

T-Mobile HR Branding

Dit design maakte ik i.o. van NoSuch en T-Mobile Nederland

Of het nu gaat om recruitment, contracten, bonussen, ziekmeldingen of pensioenopbouw, als er vanuit het bedrijf met de medewerker wordt gecommuniceerd gaat dit bijna altijd via de HR-afdeling. Enorm belangrijk dat een afdeling die dit soort serieuze gesprekken voert met personeel dat op een professionele en consistente wijze doet. Daarom kwam de vraag om hier een heldere eigen identiteit voor te ontwikkelen die duidelijk de filosofie van T-Mobile en de Human Resource afdeling weergeeft en eenvoudig voor iedereen in het bedrijf te herkennen en te gebruiken is.

Voorbeelden van de Branding van de Hr afdeling. Hier een mockup van hoe de stijl in een magazine of brochure er uit kan zien.
Voorbeelden van de Branding van de HR afdeling. De mens staat centraal in deze branding

De naam van de afdeling zegt het eigenlijk al, de mens staat centraal. Dit moet dus ook in de visual identity gereflecteerd worden. Echte mensen in de hoofdrol. Geen perfect uitgelichte modellen maar normale mensen, zodat men zich er in kan herkennen.

Voorbeelden van Pullup Banners in de nieuwe stijl van de HR afdeling.

Om de focus op de mens te leggen, gebruikt de identity zwart/wit portret fotografie met vrij kleine scherpte diepte. De gezichten zijn scherp maar de achtergronden zijn out of focus.

De portretten zijn in een casual setting geschoten, vaak buiten en laten mensen zien zoals ze zijn in hun vrije tijd. In de typografie kiezen we bewust voor de dunnere versie van het T-Mobile huisstijl lettertype. Omdat T-Mobile veel retail/sales gerichte communicatie voert staat vaak alles in hoofdletters. HR communicatie dient een compleet ander doel en daarom werken we bewust niet met alleen maar hoofdletters om te voorkomen dat we typografisch aan het "schreeuwen" zijn.

Stijlschetsen voor de webdeveloper die het wervings portal / vacature bank voor t-Mobile heeft gecreeërd.

Een nieuwe visuele identiteit is best een grote verandering en kan alleen maar slagen als de mensen die het moeten gebruiken daar ook de meerwaarde van inzien. Om een breed draagvlak te creëren voor de huisstijl, heb ik een uitgebreide interactieve styleguide gemaakt, inclusief templates voor onder ander email, brieven, powerpoint presentaties. Hiermee kan zowel een designer als een HR medewerker eenvoudig aan de slag.

Een branding van een organisatie werkt alleen als iedereen het begrijpt en uitdraagt. Daarom is er een uitgebreide styleguide ontwikkeld.
Portret van Ronald Appeldoorn van Appeldoorn Vormgeving

Ook zo benieuwd naar wat wij samen kunnen maken?

Heb je een vraag of een opdracht, of wil je gewoon even kennismaken? Bel, mail of stuur een berichtje via WhatsApp.

naar boven

COPYRIGHT APPELDOORN VORMGEVING ©

Voorbeelden van Pullup Banners in de nieuwe stijl van de HR afdeling.
Stijlschetsen voor de webdeveloper die het wervings portal / vacature bank voor t-Mobile heeft gecreeërd.
Portret van Ronald Appeldoorn van Appeldoorn Vormgeving
Voorbeelden van de Branding van de Hr afdeling. Hier een mockup van hoe de stijl in een magazine of brochure er uit kan zien.
Voorbeelden van de Branding van de HR afdeling. De mens staat centraal in deze branding
Voorbeelden van Pullup Banners in de nieuwe stijl van de HR afdeling.
Stijlschetsen voor de webdeveloper die het wervings portal / vacature bank voor t-Mobile heeft gecreeërd.
Een branding van een organisatie werkt alleen als iedereen het begrijpt en uitdraagt. Daarom is er een uitgebreide styleguide ontwikkeld.
Portret van Ronald Appeldoorn van Appeldoorn Vormgeving
Voorbeelden van de Branding van de Hr afdeling. Hier een mockup van hoe de stijl in een magazine of brochure er uit kan zien.
Voorbeelden van de Branding van de HR afdeling. De mens staat centraal in deze branding
Voorbeelden van Pullup Banners in de nieuwe stijl van de HR afdeling.
Stijlschetsen voor de webdeveloper die het wervings portal / vacature bank voor t-Mobile heeft gecreeërd.
Een branding van een organisatie werkt alleen als iedereen het begrijpt en uitdraagt. Daarom is er een uitgebreide styleguide ontwikkeld.
Portret van Ronald Appeldoorn van Appeldoorn Vormgeving
Voorbeelden van de Branding van de Hr afdeling. Hier een mockup van hoe de stijl in een magazine of brochure er uit kan zien.
Voorbeelden van de Branding van de HR afdeling. De mens staat centraal in deze branding
Voorbeelden van Pullup Banners in de nieuwe stijl van de HR afdeling.
Stijlschetsen voor de webdeveloper die het wervings portal / vacature bank voor t-Mobile heeft gecreeërd.
Een branding van een organisatie werkt alleen als iedereen het begrijpt en uitdraagt. Daarom is er een uitgebreide styleguide ontwikkeld.
Portret van Ronald Appeldoorn van Appeldoorn Vormgeving