Bel mij op 06 43 44 0735

diversen (o.a. motion design)

Diversen T-Mobile

In opdracht van NoSuch voor T-Mobile Nederland

Ik ben namens NoSuch Company gedurende twee jaar onderdeel geweest van de creative studio van T-Mobile Nederland als Senior Designer. In die tijd heb ik, samen met de rest van de studio, een enorme hoeveelheid materialen ontworpen en enorm veel ervaring opgedaan met het werken aan grote sale campagnes. In de afgelopen twee jaar heb ik veel Abri's in bushokjes zien hangen die ik eerst op mijn scherm had. Verder verzorgde ik al het promotie materiaal voor in de winkels en droegen zelfs bij aan de inrichting van nieuwe winkels en concept stores.

Naast de grote campagnes werkten wij ook aan de professionalisering van de corporate communicatie en de manier waarop er gecommuniceerd wordt met bestaande klanten. De ontwikkeling van materialen die migratie trajecten begeleiden voor groot zakelijke klanten bijvoorbeeld, zoals direct mailings, email designs en interactieve handleidingen.

Tijdens mijn verblijf bij T-Mobile heb ik mooie en interessante ontwikkelingen van dichtbij mogen aanschouwen en er aan mogen bijdragen. Een belangrijke daarvan was de introductie van de Unlimited bundel, die T-Mobile als eerste Telco aanbieder in Nederland aan het publiek aanbood.

Ook was de studio verantwoordelijk voor het ontwikkelen van 4 townhall presentaties per jaar, waarbij de CEO van T-Mobile het personeel van het gehele bedrijf de laatste cijfers en ontwikkelingen en plannen voor de toekomst presenteert. Dit zijn uitgebreide powerpoint presentaties met (geanimeerde) infographics en andere animaties, welke ik maakte.

Deze animatie was een onderdeel van een presentatie die in het bekende Louwman Museum werd gehouden. De klant vroeg om een animatie die visualiseerde hoe het T-Mobile Retail team zich heeft getransformeerd. Omdat het Louwman Museum een internationaal gerenommeerde auto collectie heeft heb ik voor een auto thema gekozen.

Als overkoepelend thema voor een andere Retail presentatie, de Retail highlights, heb ik een glitch effect gecreëerd. Dit is als visual treatment in de complete video gebruikt. Zeker in combinatie met de stevige dance muziek die daarin gebruikt werd gaf het de video een jong en snel karakter.

Een animatie voor de TTI tool. Een tablet die in de winkels van T-Mobile werd geplaatst, waarmee klanten zelf de inruilwaarde van hun oude toestel konden berekenen. Deze animatie staat in beeld als de tablet enige tijd niet wordt aangeraakt en dient om aandacht naar de tool te trekken en de klant te informeren wat zij met deze tool kunnen doen.

T-Mobile sponsorde de afgelopen twee jaar (2016 & 2017) de Urban Sports Week Amsterdam. Een week lang te gekken sporten, zoals BMX-en, 3x3 basketball, free-running enzovoorts, in de binnenstad van Amsterdam. Omdat T-Mobile in partnership met Sony hoofdsponsors waren heb ik deze twee jaren de branding voor T-Mobile mogen verzorgen. Ik heb gezocht naar een grafische oplossing voor het afbeelden van deze twee merken zonder dat ze elkaar verstoren en tegelijk het explosieve karakter van de sporten laat zien. In de onderstaande video, die ik heb gemonteerd met de video beelden van USWA zelf, zie je een aantal van de branded objecten.

Dit is een advertentie die rondom het 2016 USWA event in Amsterdamse dagbladen werd geplaatst. Hetzelfde explosieve poeder thema verbindt het T-Mobile brand perfect aan de branding van het event en de handset waar de free-runner uitbreekt.

Ook zo benieuwd naar wat wij samen kunnen maken?

Heb je een vraag of een opdracht, of wil je gewoon even kennismaken? Bel, mail of stuur een berichtje via WhatsApp.

naar boven

COPYRIGHT APPELDOORN VORMGEVING ©